treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
lico obrazu. Widok na dolinę rzeki spadającej kaskadami wśród skał. Po lewej skalne groty i porośnięte drzewami i krzewami łuki. Nad brzegiem rzeki grupy postaci w strojach arkadyjskich oraz bydło. W tle pasmo gór z budowlami o charakterze klasycznym.

Pejzaż klasyczny ze sztafażem

Allegrain Etienne przypisany

pocz. XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

malarstwo; obraz; Układ 2 - Ujęcie z przodu. Kompozycja pionowa. Rdzawopomarańczowa płaszczyzna, z siatką kwadratowych pól (12 poziomo, 15 pionowo) wyznaczoną przez cienką wypukłą linię. W środku każdego kwadratu, oprócz rzędów zewnętrznych przy krawędziach obrazu, umieszczono biały, okrągły element z tworzywa sztucznego. W części centralnej obrazu 32 kwadraty z krążkami większymi i dodatkowo wklęsłymi tworzą prostokątny obszar. Pozostałe krążki mają płaską powierzchnię. Przy dolnej krawędzi z lewej strony, pod czwartym kwadratem, dwa białe punkty obok siebie zaburzają asymetrycznym układem regularną strukturę całości.

Układ 2 

Kunka Lech

1971

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Lico obrazu. Mitologiczna scena miłosna: naga Wenus w objęciach Marsa pozbywającego się w naprędce wojowniczego rynsztunku. Większość kompozycji zajmuje łoże z prowizorycznym baldachimem narzuconej na konary drzewa zasłony. Na łożu siedzi para obejmujących się kochanków w asyście dwu amorków, w tle widok leśny z rzeką.

Wenus z Marsem

Silvestre Louis de

1730 - 1733

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

scena alegoryczna - ujęcie z przodu; Kompozycja w układzie pionowym. Wysokość obrazu wypełnia postać stojącej kobiety, zwróconej w prawo. W uniesionych rękach trzyma czerwony kwiat, na który patrzy. Wokół głowy zawój ciemnego szala. Suknia seledynowo-niebieska, rękawy bufiaste, spódnica szeroka u dołu, zdobiona kwiatowym ornamentem. U stóp kobiety siedzi młody mężczyzna, nagi, z wzniesioną do góry głową i zamkniętymi oczami. Karnacja ciała czerwonawa. Po lewej i prawej stronie siedzącego roślinność. Horyzont na 2/3 wysokości obrazu, na linii horyzontu plamy zieleni drzew. Niebo zasnute obłokami. Koloryt zgaszony, z przewagą przełamanych zieleni (suknia).

Sielanka

scena alegoryczna

Borowski Wacław

między 1920 — 1939

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Król w peruce en catogan stoi z lewą ręką wspartą na biodrze, prawą opiera na regimencie. Ubrany jest w szustakor czerwony, obszyty złotym galonem, pod nim widoczny kirys i długa oliwkowozłota kamizela, na szyi biały halsbad z wpiętą szpilą, rękawy białej koszuli obszyte koronką. Przez pierś króla biegnie błękitna wstęga z krzyżem orderu Orła Białego, na kirysie zawieszony order Złotego Runa, u lewego boku widoczna rękojeść szpady. Po prawej stronie leży królewski płaszcz podbity gronostajami z gwiazdą orderu Orła Białego, na nim szyszak. W tle po lewej widoczny w dali oddział artylerii i płonące miasto, po prawej fragment drzewa. Ponad głową króla na tle pochmurnego nieba napis:
AUGUSTUSII / ELECTOR SAXONIAE IN REGEM EST PUBLICUM / INTERIUS EXTERIUSQ PACIFICAVIT, CAMENECUM A TURCIS / SINE EFFUSIONE SANGUINIS VINDICAVIT, PEREM PATRIAE DICI SE / MERUIT, PRINCEPS POTENS ET MAGNANIMUS, SINGULARI BONITATE / REGNUM IN PACE GUBERNANDO, REGNAVIT ANNIS 37 OBIIT / VARSAVIAE A 1733
(August II elektor saski, królem wybrany, społeczność wewnętrzną i zewnętrzną uspo-koił, Kamieniec od Turków bez upustu krwi przyłączył, na nazwanie się ojcem ojczy-zny zasłużył, książę wielmożny i wspaniałomyślny, ze szczególną dobrocią rządził królestwem w pokoju, panował 37 lat zmarł w Warszawie w 1773)

Portret Augusta II Sasa

Silvestre, Louis de

1733 — 1734

Muzeum Narodowe w Lublinie

Na tle pochmurnego nieba trzy półpostacie kobiece: po lewej Atena (Minerwa) w ozdobnym hełmie z piórami, półpancerzu i jasnym płaszczu spiętym broszą na lewym ramieniu; w prawej ręce trzyma włócznię. pośrodku Afrodyta (Venus) naga, z przerzuconą przez prawe ramie złotawa draperią, w prawej dłoni trzyma złote jabłko. Po prawej Hera (Junona) naga, w narzuconym błkitnym płaszczu, trzyma przed soba pawia. Kobiety młode, ciała o jasnej karnacji, twarze owalne, włosy upięte, ciemnoblond ze złotawym refleksami.

Trzy boginie

Vouet, Simon

1620 — 1650

Muzeum Narodowe w Lublinie

Znaleziono 8 obiektów

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd